| Ver tema anterior :: Ver siguiente tema |
| Autor |
Mensaje |
tonn
|
Publicado: Mar Jul 13, 2010 10:40 pm Título del mensaje: fisioterapeutes a educació |
|
|
Tot just m'estic informant per inscriure'm a les llistes de personal interí del departament d'educació de la generalitat de Catalunya, quan la meva sorpresa s'exclamà de forma sobtada al veure les opcions que tenim els fisioterapeutes per accedir a la docència d'ensenyament secundari: Estudis tècnics d'estètica i deperruqueria!
És broma, vaig pensar desseguida. Però no, resulta que els/les diplomats/des en fisioteràpia no tenim la capaciatat d'impartir classes als estudis tècnics de processos sanitaris com ho son els/les d'infermeria. Nosaltres només podem ensenyar a fer la manicura o la permanent?? És per trencar-se de riure i per indignar-se profundament.
Però la mosca em va acabar de pujar al nas quna vaig veure que els diplomants només podem accedir als ensenyaments tècnics D'acord que la CAFE és una llicenciatura, pero amb el CAP (i ara amb bolonya tot son graus, cafe i fisio! i el cap un master oficial!) per què no tenim competència per optar a les places d'educació secundària.
Perque sincerament, qui es pren seriosament al profe de gimnàs dels institus? majoritàriament son llicenciats en CAFE i si no és un/a carca, és un/a enrotllat/da del bon rotllo q s'enrrotlla com una persiana i la classe passa a ser una extensió de l'hora del pati. No es que vulgui fer una creuada en contra dels llicenciats de CAFE que es dediquen a l'ambit educatiu, però es que el meu record de les hores d'educació física son, partits de pilota (sigui del tious que sugui), un test de cooper i alguna sortida a la neu.. i per mi això, no és educació!
I m'emprenya tenir uns coneixements que considero molt valuosos i útils per aquesta tasca i l'unic que fan desde el departamant d'educació és tancar-nos una altra porta als fisios.
Perquè un professional de la slut, amb un ampli coneixement i un estudi holístic del cos humà i el seu funcionament no pot donar classes (veritables classes) d'educació física a secundària??? |
|
|
 |
javier Administrador
|
Publicado: Mar Jul 20, 2010 3:57 pm Título del mensaje: |
|
|
| Realment els fisioterapeutes només tenen accés com a docents als cicles formatius de perruqueria, estètica i procediments diagnòstics clinic i ortoprotètics. No és una bona situació per la nostra professió. Des del Col·legi s'esta treballant amb el Departament d'Educació per intentar canviar aquest tema que ens perjudica a tots. Si tens més interés sobre el tema posa't en contacte amb el Col·legi directament que t'informaran dels tràmits que s'estan gestionant. |
|
|
 |
xaviersalagarcia
|
Publicado: Mie Jul 21, 2010 7:59 am Título del mensaje: Respecte per els CAFE |
|
|
Crec que el paper dels CAFE en un institut va més enllà del que dius (tot i que aquest és el teu record). I que a més, estan preparadíssims per fer una molt bona tasca a un institut.
Si no vaig errat tenen bastanta matèria en aquest sentit durant la seva formació de grau: com portar grups, pedagogía... |
|
|
 |
tonn
|
Publicado: Sab Jul 24, 2010 12:34 pm Título del mensaje: |
|
|
Vull aclarar que no estic en contra del paper dels llicenciats en CAFE al institus, ni vull devaluar la seva preperació i capacitat. Només volia expresar que amb la formació complementaria del CAP un fisio és igualment capaç per aquesta tasca.
Visc una relació molt propera amb el mon de l'educació i tinc la certesa que el paper dels professors d'educació física està en entredit, pero això, és una generalitat i una opinió personal. No tenia la intenció de ofendre a ningú, si ho he fet. |
|
|
 |
|